onsdag 18. november 2015

Informasjonskompetanse


Foto: Kristin Berglid

Tirsdag 17.november holdt jeg foredrag på konferansen Vidunderlige nye verden, kunnskapsformidling i den digitale tidsalder. Her er presentasjonen min, jeg håper den kan være nyttig. Mot slutten av den ligger det også en lenke til en presentasjon jeg bruker når jeg underviser elever i kildebruk på videregående skole.

Ellers var det en fin dag med godt faglig innhold. Jeg var med på en samskriving av notater underveis, som nå har blitt til et enkelt referat. Det kan du gjerne lese, om du vil vite mer om hva som skjedde på konferansen. 

Jeg kom dessverre ikke på konferansen før litt etter Rune Krumsvik hadde begynt å snakke. Men det hadde jeg en veldig god grunn til, og den kan du lese om på nettsidene til NBF Skole.

Det ble rett og slett en knalldag for en skolebibliotekar som egentlig er hjemme i permisjon. 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar